Dzień MOLA
Data obchodów wybrana nieprzypadkowo- nawiązuje do liczba Avogadra
6,02 × 1023
|
|||
dzień
|
miesiąc –
|
godzina
|
minuty
|
6
|
2
|
10
|
23
|
A zatem w dniu 6 lutego o godz. 10:23 rozpoczęliśmy realizację projektu. uczniowie wykonali doświadczenie chemiczne i rozwiązywali zadania, łamigłówki, zagadki.
Etap przygotowawczy
Uczniowie z klasy pierwszej licealnej (chem. rozsz. ) przygotowali prezentacje na temat mola oraz wspólnie wybrali treść zadań rachunkowych. Zadbali o naukowy strój chemika.
Etap laboratoryjny w sali chemicznej.
Uczniowie otrzymali zadanie dotyczące odmierzenie mola cząsteczek wody. W cylindrze miarowym należało umieścić dokładnie 18 cm3 wody.
Etap rachunkowy w salach lekcyjnych na terenie całej szkoły.
W ciagu 15 min. obecni w sali uczniowie rozwiązywali trzy zadania.
Komisja „molowa” zapisywała czas rozwiązania zadań.
Najszybciej zadania rozwiązali uczniowie – humaniści z kl.1AL
Zaledwie w ciągu 6 min.23 sek.zaprezentowali gotowe rozwiązanie.
Nagrodę stanowił Mol uścisków dłoni od organizatorów DNIA MOLA.
GRATULUJRMY!