W projekcie „ Z matematyką przez życie” uczniowie poszukiwali królowej nauk w otaczającej rzeczywistości. Przekonywali samych siebie i rówieśników, że matematyka towarzyszy nam niemal w każdym aspekcie życia. Efektem pracy w grupach stały się krótkie filmy, w których odnajdujemy matematyczną rzeczywistość w codzienności.
Inżynieria i projektowanie, porządkowanie danych, organizacja i zarządzanie czasem, strategie w grach planszowych i komputerowych, ekonomia czy zarządzanie finansami. Wszędzie tam matematyka jest obecna i nezbędna, a uzmysłowienie sobie tego faktu daje powód, by bardziej się z nią zaprzyjaźnić.
W trakcie prac okazało się, że nawet projekt projektu wymaga matematycznych kompetencji. Zauważania pewnych ciągów przyczynowo – skutkowych, zarządzania czasem, planowania, czy nawet prozaicznego liczenia sekund filmu…
Jakby tego było mało, uczniowie musieli wcielić się w rolę scenarzystów, lektorów i montażystów. Prace były intensywne a poszukiwania burzliwe. Na koniec okazało się, że aby powstał ciekawy, przekonujący i jednocześnie merytoryczny film potrzeba zaangażowania wielu osób a z kilku godzin pracy powstaje pięć minut materiału nadającego się do emisji.