W dniu 4 marca 2024 roku, trójka uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczecinie – Matylda Styszyńska, Antonina Rzewuska, Maria Weltrowska – wraz z nauczycielami, Daniel Makus i Katarzyną Florczak, mieli zaszczyt odwiedzić siedzibę Radia Szczecin. To wyjątkowe wydarzenie miało miejsce w kontekście promowania projektów społecznych realizowanych w ramach Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.
Olimpiada „Zwolnieni z Teorii” to inicjatywa, która zyskuje coraz większe uznanie w środowisku edukacyjnym. Jej głównym celem jest zachęcenie uczniów do aktywnego angażowania się w działania na rzecz społeczności lokalnej oraz rozwijania kompetencji społecznych poprzez praktyczne projekty. W skład delegacji uczniów i nauczycieli, którzy odwiedzili Radio Szczecin, wchodzili ci, którzy swoimi projektami wyróżnili się w konkursie organizowanym w ramach olimpiady.
Nauczyciele Daniel Makus i Katarzyna Florczak podkreślali znaczenie aktywnego zaangażowania uczniów w projekty społeczne oraz rolę, jaką odgrywa edukacja poza salą lekcyjną. Ich doświadczenie i wsparcie były kluczowe dla uczniów w procesie planowania i realizacji projektów społecznych.
Odwiedzając Radio Szczecin, uczestnicy olimpiady mieli możliwość dotarcia ze swoimi przesłaniami do szerszej publiczności oraz inspirowania innych do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz społeczności lokalnej. Dzięki mediom lokalnym, takim jak Radio Szczecin, promocja projektów społecznych staje się bardziej efektywna i dotarcie z nią do większej liczby osób jest możliwe.
Wizyta uczniów i nauczycieli w Radiu Szczecin była nie tylko okazją do promocji ich projektów, ale także do podkreślenia roli edukacji społecznej w kształtowaniu postaw społecznych młodych ludzi oraz budowania więzi międzyludzkich. Olimpiada „Zwolnieni z Teorii” nie tylko rozwija kompetencje uczniów, ale także inspiruje ich do twórczego działania na rzecz dobra wspólnego.
Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli oraz wsparciu mediów lokalnych, projekty społeczne realizowane w ramach olimpiady stają się istotnym elementem życia społecznego lokalnych społeczności, przyczyniając się do ich rozwoju i poprawy jakości życia.