Okoliczności zmusiły nas do zmiany formy przygotowań do egzaminu ósmoklasisty. Pracujemy zdalnie, porozumiewamy się na co dzień za pomocą komunikatorów, maili, czatów i wideokonferencji.
W aplikacji Showbie młodzież rozwiązuje arkusze ósmoklasisty, które nauczyciel potem weryfikuje. Podczas codziennych wideokonferencji konsultujemy pracę z uczniami, wyjaśniamy trudności, poprawiamy błędy tak, aby każdy uczeń otrzymał informację zwrotną. Symultanicznie powtarzamy wiedzę o lekturach, ponieważ zdążyliśmy opracować program do egzaminu przed zamknięciem szkoły. Uczniowie nagrywają prezentacje o wybranych lekturach obowiązkowych, które wysyłają potem nauczycielowi do weryfikacji. Prezentacje są udostępniane potem na kursie iTunes U, aby każdy uczeń miał dostęp do materiału koleżanki czy kolegi. Możliwości techniczne są w tej chwili tak zaawansowane, że możemy utrwalać wiedzę za pomocą różnych aplikacji (Quizzizz, Kahoot, SimpleMind, StripDesign itp.). Praca z whiteboard w aplikacji Explain Everything umożliwia utrwalanie zagadnień gramatycznych. Raz w tygodniu ćwiczymy także pisanie rozprawek i opowiadań twórczych- nauczyciel podaje temat, młodzież pisze pracę w Pages w wyznaczonym czasie i wysyła do korekty nauczycielowi. Poprzez udostępnienie ekranu możemy indywidualnie omawiać błędy, a w trakcie pisania nauczyciel czeka na czacie na ewentualne pytania tak długo, jak długo trwa pisanie.
Jesteśmy w stałym kontakcie z naszą młodzieżą, dzielimy z nimi ich sukcesy i troski. Monitorujemy pracę uczniów, aby nie przeciążyć ich zanadto obowiązkami, aby mogli się rozwijać na miarę.