Nasi uczniowie szkoły podstawowej oraz liceum biorą udział w konkursie Instytutu Goethego: #leselust
Nie należy nikogo przekonywać, że czytanie ma na nas w wielu aspektach pozytywne oddziaływanie. Ale kiedy myślimy o włączeniu książek do lekcji języka niemieckiego, nasuwa się kilka pytań:
– kiedy należałoby zacząć z czytaniem?
– czy mamy w ogóle na to czas?
– które książki nadają się do tego najlepiej?
– i jak należy z nimi pracować podczas lekcji?
W konkursie Leselust stawiamy na interesujące lektury (kryminały, historie o miłości itd.) oraz na recenzje uczniów.
W ramach Leselust chcemy wykorzystywać lektury na lekcjach języka niemieckiego, ale w pierwszym rzędzie chodzi o to, aby uczniowie doszli do słowa i pokazali, które książki odpowiadają ich zainteresowaniom i które można polecić dalej.
Cele konkursu:
– motywowanie uczennic i uczniów do czytania książek w języku niemieckim,
– wymiana opinii między uczniami na temat różnych książek,
– wskazówki dla nauczycieli przy wyborze odpowiednich książek.
Dzięki temu konkursowi uczniowie mogą
– poprawić swoją umiejętność czytania i pisania,
– poznać różne strategie czytania,
– stosować zwroty do wyrażania własnego zdania,
– poznać gatunek tekstu „recenzja”,
– samodzielnie wybrać interesujące dla nich treści do nauczenia się (książki) i polecić innym.
Życzymy powodzenia!!!