fbpx
  • +48 91 448 02 11
  • sekretariat@liceum.piwoni.pl
  • ul. Klonowica 3, 71 - 241 Szczecin
  • Aktualności

    Projekt społeczny – Gruzińskie PSY

    Znaczenie psów w Gruzji znacznie odbiega od tego jak my Polacy je postrzegamy. Tamta społeczność traktuje je jak szkodniki. Zwierzęta są pozbawione szacunku i opieki weterynaryjnej. Nasz projekt chce wzbudzenie poczucie świadomości o tamtejszej sytuacji oraz wsparcie akcji ratujących psy w Gruzji.

    Nasza zbiórka organizowana jest przez uczniów Szkół Prywatnych Leonarda Piwoni ze Szczecina w ramach projektu: ZWOLNIENI Z TEORII.

    Czasami zdarza nam się na ulicy zauważyć bezpańskiego psa. Na szczęście są one w dość korzystnym stanie, niestety nie możemy tego samego powiedzieć o kundelkach w Gruzji. Nasi czworonodzy przyjaciele są w tym kraju traktowane jako szkodniki, porównywalne do szczurów. Dzieje się tak, ponieważ nie są one uznawane tam za zwierzęta domowe. Nie zmienia to jednak faktu, iż ich liczba z roku na rok się powiększa. Idąc ulicą można zauważyć poranionego oraz wychudzonego psa. Niestety nie mówimy tu o małych zadrapaniach lecz o głębokich ranach, które czasem sięgają aż do kości. Pozostaje zadać nam pytanie, w jaki sposób możemy polepszyć życie tych czworonogów? Tutaj pojawia się nasz projekt „Gruzińskie psy”. Naszym celem jest polepszenie chociaż w niewielkim stopniu ich obecnego życia. Za pomocą social mediów oraz papierowych ulotek zapoznamy ludzi z naszego otoczenia z tą krytyczną sytuacją. Utworzymy zbiórki pieniężne, których dochody zostaną przeznaczone dla psów z Gruzji. My osobiście powiększymy liczbę zebranych pieniędzy, poprzez zrobienie Dnia Przedsiębiorczości oraz sprzedaży odzieży używanej. Zebrane datki polecą razem z wybranymi uczestnikami do Gruzji, gdzie zostaną za nie kupione: karmy, koce, leki, zabawki. Wyjazd do Gruzji planowany jest w grudniu 2021. Zwierzęta dostaną również nowy dach nad głowa. Mamy nadzieje, iż przez zapewnienie wymienionych wyżej rzeczy gruzińskie psy będą czuć się bezpiecznie oraz żyć pogodnym życiem.