Co zrobić, żeby zrozumieć poezję? Najlepiej samemu zostać poetą lub poetką. A jeśli jest to poezja młodopolska, w dodatku impresjonistyczna? Nic nie szkodzi na przeszkodzie, by stworzyć słowną impresję, patrząc przez okno, lub wspominając wakacyjny widok. W taki sposób, zapatrzeni, zasłuchani, otworzywszy okna, odrywając się na chwilę od komputerów, pisali wiersze uczniowie klasy 2CL. Snsualne odczucia są niezwykle istotne w kształtowaniu emocji człowieka. A emocje karmią poezję, która ukazuje, jak blisko siebie są dźwięki i barwy, zapachy i dotyki. Szczególnie wyraża to poezja młodopolska, posługując się synestezją. Jej i innych środków szukaliśmy z uczniami klas 2CL i 2DL w wierszach Kazimierza – Przerwy -Tetmajera.
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/synestezja-1024x576.png)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/synestezja2-1024x576.png)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/synestezja1-1024x576.png)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/wiersz-1024x576.png)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/wiersz2-1024x576.png)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/IMG_4981-1024x836.jpeg)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/IMG_4981-1-1024x836.jpeg)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/bożejowska-1024x575.jpg)
![](https://liceum.piwoni.pl/wp-content/uploads/2021/03/wybanski-1024x866.jpeg)