fbpx
  • ul. Klonowica 3, 71 - 241 Szczecin
  • Aktualności

Wycieczka do Japonii: Spotkanie z tradycją i nowoczesnością

W dniach 17 września do 28 września 2023 roku mieliśmy niezwykłą przyjemność odwiedzić fascynujący kraj – Japonię. Podczas tego dwunastodniowego pobytu mieliśmy okazję zwiedzić różnorodne miejsca, od tradycyjnych świątyń po pulsujące centra miejskie. Zaplanowana trasa obejmowała takie znaczące miejsca jak Kioto, Fusiminari, Hiroszima, Osaka, Nagoya, oceanarium w Nagoii, a także stolicę kraju – Tokio, gdzie mieliśmy okazję zanurzyć się w kulturze i atmosferze dzielnic Harajuku, Shibuja oraz Shinjuku.

### Kioto: Zanurzenie w Tradycji

Kioto, miasto tysiąca świątyń, przywitało nas mistycznym urokiem swojej historii. Spacerując przez dzielnicę Higashiyama, poczuliśmy się jak podróżnicy w czasie. Odwiedziliśmy złoty pawilon Kinkaku-ji, gdzie złocone ściany odbijały się w lustrzanym stawie. Następnie udaliśmy się do świątyni Kiyomizu-dera, z której rozciągał się malowniczy widok na miasto.

### Fusiminari: Drzewa tysiąca bramek torii

Fusiminari, święte miejsce z lasem torii, było jak wizja z innej rzeczywistości. Przechodząc przez setki czerwonych bramek torii, doznawaliśmy uczucia spokoju i jednocześnie podziwu dla mistycznego piękna tego miejsca. Wieczorem, iluminacja torii dodawała mu jeszcze większego uroku.

### Hiroszima: Miejsce refleksji

Hiroszima, miejsce historyczne związane z tragicznym wydarzeniem z 1945 roku, skłoniło nas do refleksji nad skutkami wojny. Zwiedzając Park Pokoju i Muzeum Pokoju, dostrzegliśmy determinację ludzi do budowy lepszej przyszłości, co było wzruszającym przeżyciem.

### Osaka: Smakosze Raj

Osaka, stolica kulinarna Japonii, urzekła nas swoją niepowtarzalną atmosferą. Uczestniczyliśmy w tradycyjnym posiłku kaiseki, a także odkrywaliśmy tajniki ulicznych straganów z takimi przysmakami jak okonomiyaki i takoyaki. Wieczorem, widok na iluminowane budynki zamieniające miasto w morze świateł był niezapomniany.

### Nagoya: Spotkanie z Morskimi Żywiołami

W Nagoyi, odwiedziliśmy fascynujące oceanarium, gdzie podziwialiśmy bogactwo życia morskiego. Obserwując kolorowe ryby i majestatyczne rekiny, odczuwaliśmy wspaniałą różnorodność przyrody morskiej.

### Tokio: Spotkanie z Nowoczesnością

Tokio, pulsujące serce Japonii, przywitało nas nieustającym ruchem i nowoczesnością. W dzielnicach Harajuku i Shibuja zanurzyliśmy się w kulturę mody, ekscentrycznych sklepów i ulicznych artystów. Wieczorem, spacer po Shinjuku, dzielnicy nigdy nie zasypiającej, uświadomił nam, że Japonia łączy w sobie zarówno tradycję, jak i futurystyczną nowoczesność.

Wizyta w Japonii w dniach 17 września do 28 września 2023 roku była podróżą przez czas i przestrzeń, zanurzeniem w kulturę i piękno tego fascynującego kraju. Od tradycyjnych świątyń po nowoczesne centra miejskie, Japonia oferuje podróżnikom niezapomniane przeżycia, które pozostaną w pamięci na zawsze