• +48 91 448 02 11
  • sekretariat@liceum.piwoni.pl
  • ul. Klonowica 3, 71 - 241 Szczecin
  • Język angielski zdalnie

    Na angielskim w tym tygodniu bardzo ciężko pracowaliśmy nad strukturami gramatycznymi . Ale nie samą gramatyką pani Zientek żyje… poza gramatyką młodzież utrwalała słownictwo za pomocą Quizlet live oraz Quizizz.  Maturzyści mieli okazję podyskutować o bieżącej sytuacji w kraju, uczniowie klas 7 opisywali miejsca swego dzieciństwa, zbierając argumenty w chmurze myśli na mentimeter. Uff to […]

    Język niemiecki zdalnie – muzyka …

    Na lekcji języka niemieckiego u Pana Makusa uczniowie poznali instrumenty muzyczne oraz słownictwo na temat muzyki, podczas lekcji uczniowie pracowali także z filmem dydaktycznym Instytutu Goethego. Lekcję umiliły interaktywne gry językowe w aplikacji deck.toys. Systematykę pracy na lekcji ułatwił kurs iTunes U. Jako powtórzenie słownictwa na koniec lekcji uczniowie wykonywali mapy mentalne. 

    Informatyka w języku angielskim – zdalnie

    Uczniowie na lekcji informatyki w języku angielskim wspólnie z Google kreowali własne loga Google. Kreowanie loga polegało na połączeniu się z Teamem Google i tworzenie krok po kroku własnego loga Google z elementami interaktywnymi. Uczniowie mieli za zadanie zaprogramowanie loga za pomocą aplikacji Scratch. Każdy z uczniów wzorowo wykonał zadanie i otrzymał certyfikat od Google. Film […]

    Vanitas 2020

    Czy w obrazie Willema Claeszoona Hedy kryje się coś jeszcze? To pozornie typowe dla szkoły z Haarlem monochromatyczne przedstawienie martwej natury w stylu wykwintnego bankietu. Oczywiście, przedmioty tam zgromadzone, niedokończony tort, niedopite, przewrócone i stłuczone kielichy, zegarek, łupiny orzecha to nic innego, jak nasze nagle przerwane życie – ukazanie zjawisko przemijania – Vanitas. Lecz na […]

    Język polski z mediami społecznościowymi

    Dziś klasa 8 tworzyła profile facebookowe wybranych bohaterów „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie musieli wczuć się w przydzieloną im osobę i zamieścić w karcie pracy niezbędne informacje. Zadanie to doskonaliło prowadzenie narracji pierwszoosobowej, wskazywanie powiązań między postaciami, a także określanie roli bohaterów w ważniejszych wydarzeniach.

    Geografia zdalnie

    Uczniowie klasy 2C na lekcji zdalnej geografii, przygotowali mapy myśli opracowując zagadnienia dotyczące rolnictwa uprzemysłowionego,ekologicznego oraz GMO. Uczniowie określili skutki rozwoju powyższych typów rolnictwa ,oraz podali wady i zalety żywności modyfikowanej genetycznie.

    Lekcje online na języku niemieckim

    W dniu dzisiejszym uczniowie pracowali zdalnie nad tematem Tatoos, przed wysłuchaniem tekstu uczniowie powtórzyli słownictwo z ostatniej lekcji za pomocą aplikacji deck.toys. Na lekcji uczniowie słuchali tekstu o tatuażach i ich roli w  życiu młodego człowieka – młodzież zauważa, że tatuaże pojawiają się na granicy zewnętrznego z wewnętrznym, odróżniają młodego człowieka nie tylko od rodziny, […]

    Ustęp Dziady cz.III Adama Mickiewicza

    Uczniowie klasy  2DL zakończyli omawianie  Dziadów, cz. III, malując wspólnie obraz przedstawiający drogę bohatera Ustępu przez pokrytą śniegiem Rosję. Działanie, oprócz utrwalenia wiedzy na temat utworu, pozwoliło na twórczą ekspresję i integrację. Mamy nadzieję, że czas nauki zdalnej szybko minie i tego typu zajęcia będą codziennością.

    Przejdź do treści